Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار اخبار ضد و نقیض در ارتباط با توقیف یا عدم توقیف سریال عاشقانه بیشتر از هر چیزی بر اعتماد عمومی مردم نسبت به تولیدات شبکه نمایش خانگی اثر می‌گذارد؛ اتفاقی که در طولانی مدت باعث شکست همیشگی این شبکه خواهد شد.


سرویس فرهنگی فردا: شبکه نمایش خانگی در چند سال اخیر هواداران بسیاری را هم در میان اهالی سینما و هم در میان مخاطبان پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اتفاقی که به واسطه ضعف شدید تولیدات تلویزیونی در این سال‌ها به وقوع پیوسته است. اما این اتفاق همراه با آفت‌هایی هم بوده، آفت‌هایی که سرنوشت خوبی را برای آینده این شبکه نشان نمی‌دهد.
جمع همه ناتمام‌ها جمعِ!
یکی از مهم‌ترین نقاط عطف شبکه نمایش خانگی تولید سریال‌هایی برای این قالب بود؛ قالبی که پیش از این تنها از طریق آثار سینمایی که پیش از این در سینماها نمایش داده شده بود و یا تعداد اندکی از محصولات تصویری پر می‌شد ولی حالا با ارائه محصولاتی جدید و جذاب مخاطب خاص خود را پیدا کرده بود.
قلب یخی اولین سریالی بود که به طور جدی برای این شبکه تولید شد و حضور انبوهی از بازیگران سرشناس در کنار جدید بودن قالب ارائه اثر باعث شد تا فصل اول آن با استقبال خوبی روبرو شود.
اما مشکل از آنجا شروع شد که قلب یخی در ادامه تولیدش با مشکلی و تغییر کارگردان روبرو شد و با وجود ادامه تولید آن باز هم سرنوشت آن در نهایت مشخص نشد. نکته بد ماجرا این بود که این ماجرا تقریبا برای همه آثار سریالی تولید شده برای این شبکه نیز به وقوع پیوست تا به جز آثاری همچون «شهرزاد»، «شاهگوش» و «دندون طلا» همه سریال‌هایی که برای این شبکه تولید شدند یا در مرحله ساخت به مشکل برخوردند و یا در مرحله توزیع که نتیجه هر دو حالت در انتها، ناقص ماندن قسمت‌های پخش شده از سریال و بی‌اعتماد شدن مخاطبان به تولیدات این عرصه بود.
«قهوه تلخ»، «ابله»، «عشق تعطیل نیست»، «ساخت ایران» و... همه از جمله آثاری بودند که به واسطه بروز برخی از مشکلات ناقص ماندند و حسرت دیدن همه قسمت‌های آن‌ها به دل بسیاری از مخاطبان باقی ماند.
عاشقانه‌ای که معلق ماند
سریال عاشقانه ساخته منوچهر هادی جدیدترین تولید شبکه نمایش خانگی در قالب سریال است. این سریال نیز از جمله تولیداتی بود که با تبلیغات فراوان وارد این شبکه شد و به واسطه حضور چهره‌های سرشناسی در آن احتمال می‌رفت که بتواند موفقیت سریال شهرزاد را تا حدودی تکرار کند ولی اتفاقات پیش آمده در ادامه باعث شد تا اولین تجربه سریال‌سازی منوچهر هادی برای شبکه نمایش خانگی همراه با فراز و نشیب‌هایی شود که کار او را چندین بار تا مرحله تعطیلی بکشاند.

یک بار درگیری میان تهیه‌کننده سریال با سرمایه‌گذاران که باعث توقف پخش اثر و کنار گذاشته شدن مهدی گلستانه تهیه‌کننده اثر شد و یک بار دیگر شکایت سرمایه‌گذاران از تهیه‌کننده قبلی و VOD که در نهایت منجر به دستور توقف VOD شد. این کشمکش‌ها دو بار باعث توقف قسمت جدیدی از این سریالش د که در حال حاضر قسمت هفتم آن نیز به واسطه برخی مشکلات این‌چنینی هنوز منتشر نشده است.
نظارت کجایی که یادت بخیر؟!
شاید دلیل اصلی این نابسامانی‌ها را بتوان در عدم نظارت درست سازمان‌های مسئول بر تولیدات این شبکه جستجو کرد. وقتی برای دادن امتیاز ساخت این‌گونه آثار شرایط قانونی مشخصی همچون (داشتن رزومه مشخص تهیه‌کنندگی برای تولید این آثار و همچنین شرط تولید همه قسمت‌های اثر پیش از آغاز توزیع قسمت اول) وجود نداشته باشد؛ دیگر چگونه می‌توان انتظار داشت که تولیدات سریالی شبکه نمایش خانگی با نظم و ترتیب منتشر و به دست مخاطب برسد؟
البته انتقادات وارده به تولیدات این شبکه صرفا مربوط به عدم نظارت بر تولید و انتشار به موقع آثار عرضه شده در آن نیست؛ بلکه یکی از اساسی‌ترین این انتقادات مربوط به عبور از برخی خط قرمزهای فرهنگی و مذهبی جامعه در این‌گونه از آثار است. اتفاقا یکی از چالش‌های سریال عاشقانه نیز دقیقا مربوط به همین مسئله می‌شد، اتفاقی که باعث شد تا پس از انتشار یکی دو قسمت از سریال در ادامه برای انتشار سایر قسمت‌ها، بخش‌هایی از حجاب بازیگران زن این سریال روتوش شود و خروجی کار نیز به ناشی‌ترین شکل ممکن در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

کاهش اعتماد مردم، بزرگترین آسیب بدقولی سریال‌سازان
هر چند که در روزهای گذشته اخبار ضدونقیضی از توقیف و یا عدم توقیف این سریال در رسانه‌ها منتشر شده است و روز پیش نیز مهناز افشار یکی از بازیگران این مجموعه مدعی شده بود که دلیل توقیف سریال ممیزی‌های مربوط به حجاب بازیگران زن سریال بوده است، ولی در هر صورت چه این سریال توقیف شده باشد و چه قسمت‌های بعدی آن منتشر شود، آنچه که بدون شک از این همه بدقولی سازندگان این‌گونه آثار نصیب مردم می‌شود، بی‌اعتمادی آن‌ها به سازندگان این آثار است. آثاری که معلوم نیست پس از خریدن و دیدن چند قسمت از آن‌ها، اصلا تمام می‌شوند یا نه؟ شاید این سریال‌ها نیز همانند بسیاری از آثار تولید شده برای شبکه نمایش خانگی ناتمام ماندند!

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی عجیب و غریب سریال گناه فرشته!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه هفت صبح، سی و یکم فروردین امسال، قسمت آخر «گناه فرشته» در پلتفرم فیلیمو منتشر شد و همچنان بحث و نظر درباره آن ادامه دارد. این سریال به نویسندگی و کارگردانی حامد عنقا، در طول پخش هم محل صحبت بود و هر بار وجهی از آن توسط رسانه‌ها، منتقدان و کاربران برجسته می‌شد. با این پیش زمینه، طبیعی است که «گناه فرشته» را محصولی «دیده شده» بدانیم. همانطور که اخیرا روابط عمومی فیلیمو خبر داده ‌ که قسمت اول این سریال توسط یک میلیون و ۴۷۰ هزار کاربر دیده شده و رکوردی تازه به ثبت رسانده است.

اصل خبر

در خبر روابط عمومی فیلیمو آمده است : «۱۸ هفته پرماجرا را با فرشته، حامد، نوید، مهتاب و عماد پشت سر گذاشتیم. «گناه فرشته» اولین سریالی بود که قسمت یکم آن در طول زمانِ پخش، توسط یک میلیون و ۴۷۰ هزار کاربر فقط در فیلیمو تماشا شد و این استقبال همچنان ادامه دارد. قدردان اعتماد شما به فیلیمو، تماشای محتواهایش و دلسوزی برای سریال‌ها هستیم. از این داستان پرتلاطم برای ما خاطره‌های فراوانی ماند، همراه نظرها، نقدها، حرف‌ها و حتی گلایه‌های از سر محبت شما که مطمئن باشید اینها چراغ راه آینده برای ادامه مسیر و سرمایه بسیار بزرگ فیلیمو است.

با احترام به زنده‌یاد مرتضی پورصمدی از گروه تولید سریال «گناه فرشته» صمیمانه تشکر می‌کنیم. حالا این سریال هم به تالار تجربه‌ها و خاطره‌های فیلیمویی‌ها پیوست. به این امید که اثر بعدی ما با توجه به این همه توجه و ریزبینی مخاطبان باهوش و فرهیخته‌مان، رو به جلو، چشمگیرتر، دلرباتر و ماندنی‌تر باشه برای همه‌مون. دوست‌تون داریم.»

رکوردشکنی گناه فرشته

در خبر بالا، از ثبت یک رکورد برای قسمت اول «گناه فرشته» یاد شده است. اگر خاطرتان باشد محمدحسین مهدویان بعد از انتشار قسمت آخر «زخم‌کاری 2» متنی به اشتراک گذاشت و در بخشی از آن اشاره کرد: «میزان تماشای قسمت اول از فصل دوم سریال تاکنون از عدد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نمایش گذشته و هنوز هم تماشایش ادامه دارد.»

با این قیاس می‌توان نتیجه گرفت که قسمت اول «گناه فرشته» از سریال قبلی فیلیمو پیش افتاده و این اتفاقی تازه برای پلتفرم است.

بار دیگر سریال جنجالی

درباره «گناه فرشته» هر آنچه باید را نوشتیم و دیگر رسانه‌ها هم نوشتند؛ اینکه چطور شروع شد و چطور ادامه یافت و با چه شیوه‌ای به پایان رسید. فقط محض یادآوری می‌گوییم که همه قسمت‌های سریال واکنش‌برانگیز بود و وجوه مختلف آن مد نظر قرار می‌گرفت. نکته جالب درباره واکنش مخاطبان، حتی آنها که نظری مثبت درباره سریال نداشتند، جایی است که آنها هم «گناه فرشته» را می‌دیدند. شاهد این ادعا، سلسله کامنت‌هایی است که تا قسمت آخر ادامه داشت. حتی برخی فعالان مجازی مثل یوتیوبرها می‌گفتند دیگر «گناه فرشته» نمی‌بینیم اما برای قسمت جدید، تولید محتوا می‌کردند!

این ویژگی ساختاری و محتوایی «گناه فرشته» بود که توانست مخاطب را با خود درگیر کند. دنیایی که ساخت، پر بود از راز و تعلیق و دلهره و سرگردانی. کمتر مخاطبی تکلیف خود با سریال را می‌دانست! درست مثل خود شخصیت‌های مستاصل سریال که نمی‌دانستند برسر چه دعوا دارند. این، تجربه‌ای نو برای حامد عنقا و پلتفرم فیلیمو محسوب می‌شود؛ اما مهم جایی است که خطر آنها جواب داد و «گناه فرشته» دیده شد.

خوب بودن یا ناراضی بودن از نتیجه به‌دست آمده، بحثی دیگر است؛ هر چند سریال حرف‌هایی مهم در دل داشت و واقعا برخی مفاهیم آن نیازمند واکاوی و تحلیل فرامتن بود.

مورد چهارم| رکورد فسیل

همزمان با انتشار رکوردشکنی «گناه فرشته» خبری دیگر درباره فروش بالای فیلم سینمایی «فسیل» منتشر شد که نباید به راحتی از این مسئله گذشت. بر اساس اعلام فیلیمو:« اکران آنلاین «فسیل» با فروش ۲۹ میلیاردی و یک رکورد جدید به پایان رسید. «فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان بیش از ۴۰ میلیون دقیقه بازدید داشت و تبدیل به پربازدیدترین فیلم فیلیمو در سینمای آنلاین شد.

مخاطبان ۳۵۸ هزار و ۹۴۵ بلیت خریدید که باعث فروش ۲۸ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی این فیلم شد.» نکته روشن ماجرا این است که اکران آنلاین ظرفیتی مهم برای پلتفرم‌ها است؛ به شرط آنکه چینش فیلم، زمان‌بندی اکران و تبلیغات درست، این طرح را همراهی کند. با ثبت دو رکورد جدید برای «گناه فرشته» و «فسیل»، فیلیمو روزهای‌ شیرینی را تجربه می‌کند.

کد خبر 849491 برچسب‌ها خبر مهم فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران چهره‌های مشهور شهاب حسینی (بازیگر)

دیگر خبرها

  • روایت سمیرا حسن‌پور  از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می‌کند
  • آمارسازی فروش به نفع سینمای مستند نیست/ نشانی غلط ندهیم
  • روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت ۱۰ دهم ( دانلود قسمت 10 افعی تهران ) حجم رایگان
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت 10 با حجم رایگان
  • بازیگر «نون خ»: چند بار تا مرز خفگی رفتم
  • عاشقانه «نیلگون» با مثلث فروتن، حجار و درخشانی می‌آید
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • رکوردشکنی عجیب و غریب سریال گناه فرشته!
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد